Kancelaria Tajna
Zadania Kancelarii Tajnej:
- przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i wysyłanie informacji niejawnych;
- prowadzenie obowiązujących dzienników ewidencji;
- udostępnianie oraz egzekwowanie zwrotu materiałów zawierających informacje niejawne;
- zapewnienie przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania informacji niejawnych;
- okresowa kontrola ewidencji i obiegu informacji niejawnych przechowywanych w Kancelarii Tajnej oraz bieżący nadzór nad postępowaniem z informacjami niejawnymi;
- przeprowadzanie, nie rzadziej niż raz na 5 lat, przeglądu dokumentów niejawnych w celu ustalenia, czy spełniają one ustawowe przesłanki ochrony;
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu ochrony fizycznej Kancelarii Tajnej;
- ewidencjonowanie, przechowywanie i udostępnianie osobom uprawnionym aktów prawnych Wojewody zawierających informacje niejawne o klauzuli „poufne” lub wyższej.