Oddział Zarządzania, Analiz i Budżetu-III
I. Do zakresu działania Oddziału Zarządzania, Analiz i Budżetu należy:
1) planowanie środków na zadania realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego z zakresu rodziny i polityki społecznej finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa;
2) prowadzenie analiz dotyczących zapotrzebowania na środki finansowe oraz monitorowanie wydatków na zadania z zakresu rodziny i polityki społecznej, finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa;
3) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny
II. Oddział Zarządzania, Analiz i Budżetu realizuje także zadania z zakresu organizacji i funkcjonowania wydziału, w szczególności:
1) prowadzenie kancelarii i sekretariatu wydziału;
2) opracowywanie i aktualizacja Regulaminu Wewnętrznego oraz propozycji zmian do projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu;
3) współpraca z Biurem Kadr i Organizacji w Urzędzie w zakresie spraw pracowniczych i zarządzania kadrami;
4) współpraca z Biurem Ochrony w Urzędzie w zakresie zapewnienia ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych;
5) koordynowanie zadań wydziału związanych z zarządzaniem kryzysowym;
6) prowadzenie ewidencji korespondencji niejawnej, wniosków o dostęp do informacji publicznej, jak również realizowanie zadań mających na celu zapewnienie spójnego systemu ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych;
7) koordynowanie, w ramach wydziału, przygotowania Planu Kontroli Zewnętrznych Urzędu oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie;
8) ewidencjonowanie delegacji służbowych, urlopów pracowników wydziału;
9) koordynowanie zadań wydziału związanych z archiwizowaniem dokumentów;
10) współpraca z Biurem Obsługi Urzędu, Biurem Rozwoju i Inwestycji oraz Biurem Informatyki w Urzędzie w zakresie informatyzacji oraz nadzoru nad składnikami majątkowymi stanowiącymi wyposażenie wydziału;
10) prowadzenie ewidencji decyzji i postanowień wydanych w wydziale.