Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie


pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa


tel. 22 695 69 95
faks 22 695 66 87
ESP /t6j4ljd68r/skrytka

 Pod tym numerem nie jest udzielana informacja  
z zakresu kompetencji Wydziału Spraw Cudzoziemców
i Wydziału Rynku Pracy

info@mazowieckie.pl


NIP 525-100-88-75
REGON 013272620

Godziny urzędowania:
od 8:00 do 16:00
od poniedziałku do piątku

Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego

Dyżurny:
całodobowy telefon alarmowy: 987
tel. 22 595 13 01, 22 595 13 00
faks 22 620 19 40, 22 695 63 53
e-mail kryzys@mazowieckie.pl

 

Do zakresu działania Oddziału Zarządzania Kryzysowego należy:

1) realizacja zadań Wojewody, komórki właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego określonych w przepisach o zarządzaniu kryzysowym, w szczególności:
   a)zapewnienie współdziałania jednostek organizacyjnych administracji rządowej i samorządowej z terenu województwa w zakresie zarządzania kryzysowego,
   b)wykonywanie działań związanych z zapobieganiem, przygotowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń występujących na terenie województwa,
   w tym zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
   c) gromadzenie i przetwarzanie danych oraz ocena i prognozowanie rozwoju zagrożeń występujących na obszarze województwa,
   d) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego w szczególności:
    -opracowywanie zaleceń do powiatowych planów zarządzania kryzysowego,
    -opiniowanie i przygotowanie do zatwierdzania powiatowych planów zarządzania kryzysowego,
    -opracowywanie i przygotowywanie do zatwierdzenia wojewódzkiego planu zarządzania kryzysowego oraz jego aktualizacja,
    -realizacja wytycznych do wojewódzkich planów zarządzania kryzysowego
  e) planowanie użycia oraz przygotowanie wniosków o użycie oddziałów Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej do wykonania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego,
  f) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,
  g) zapewnienie funkcjonowania Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w tym dokumentowanie jego prac,
  h) planowanie i realizacja wsparcia innych organów właściwych w sprawach zarządzania kryzysowego,
  i) przekazywanie, za pośrednictwem Rzecznika Prasowego Wojewody, do środków masowego przekazu komunikatów i ostrzeżeń,
  j) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, w tym związanych z wykazem infrastruktury krytycznej znajdującej się na terenie województwa;
2) realizacja zadań Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, w szczególności:
  a)  pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
  b) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
  c) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
  d) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
  e) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
  f) dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum,
  g) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
  h) wykonywanie zadań wynikających w art. 22 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. - Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1389), w przypadku
postępowania uproszczonego w sprawach zgromadzeń,
  i) wykonywanie zadań określonych w art. 92 ust. 1d i art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz.. 54,834,1089,1222,1847),
3) uzgadnianie rejonowych planów działania przedsiębiorców telekomunikacyjnych w zakresie realizacji ich obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego,
4) uzgadniania planów operatorów pocztowych w sytuacjach szczególnych zagrożeń,w tym na wypadek wprowadzenia stanu wojennego, stanu wyjątkowego lub stanu klęski żywiołowej,
5) współpraca z ministerstwami, instytucjami i organizacjami społecznymi zaangażowanymi w realizację zadań związanych z bezpieczeństwem powodziowym, w tym udział w komitetach konsultacyjnych powoływanych przez Prezesa Wód Polskich,
6) realizacja zadań związanych z opracowaniem i wdrażaniem strategicznych dokumentów z zakresu bezpieczeństwa powodziowego, w tym;
  a) opiniowanie wstępnej oceny ryzyka powodziowego,
  b) uzgadnianie map zagrożenia powodziowego i map ryzyka powodziowego,
  c) uzgadnianie planów zarządzania ryzykiem powodziowym,
  d) uzgadnianie planów przeciwdziałania skutkom suszy,
  e) opiniowanie planu gospodarowania wodami,
7)) realizacja zadań w zakresie bezpieczeństwa powodziowego wynikających z ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 i 1473) oraz przepisów odrębnych, w tym uzgadnianie Programu Planowanych Inwestycji w Gospodarce Wodnej PGW Wody Polskie pod kątem bezpieczeństwa przeciwpowodziowego województwa mazowieckiego,
8) opracowanie i aktualizacji Wojewódzkiego Planu Operacyjnego Ochrony Przed Powodzią,
9) uczestniczenie w okresowych przeglądach stanu technicznego budowli przeciwpowodziowych, organizowanych przez administratorów i zarządów, celem dokonania oceny stanu zabezpieczenia przeciwpowodziowego województwa,
10) przygotowanie projektów aktów prawa miejscowego w zakresie określonym ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne w zakresie:
  a) wprowadzania czasowego ograniczenia w korzystaniu z wód, w szczególności w zakresie poboru wody lub wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi
w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, w celu zapobieżenia skutkom powodzi lub suszy,
  b) określania rozmiaru i czasu korzystania z każdej wody w sytuacjach nadzwyczajnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz.U.2023 r. poz. 190),
  c) przyjmowania planów utrzymania wód,
11) realizowanie i koordynowanie działań w Urzędzie w zakresie planowania, wdrożenia i monitorowania oraz nadzoru nad poprawnością funkcjonowania Systemu Zarządzania Ciągłością Działania (SZCD), w tym:
  a) opracowywanie, wdrażanie i monitorowanie stosowania polityk w zakresie SZCD,
  b) koordynowanie opracowania i aktualizacji analizy wpływu zakłóceń na kluczowe procesy biznesowe (Business Impact Analysis),
  c) nadzór nad identyfikacją procesów, zasobów oraz sporządzanie ocen ryzyka w zakresie dotyczącym zarządzania ciągłością działania,
  d) nadzór nad wdrożeniem i testowaniem oraz utrzymywanie dokumentacji SZCD we właściwych komórkach organizacyjnych Urzędu,
  e) dokonywanie oceny efektywności i skuteczności procesów zarządzania ciągłościa działania w Urzędów,
  f) koordynowanie opracowania i wdrożenia działań naprawczych i doskonalących  SZCD,
  g) planowanie o organizowanie szkoleń w zakresie SZCD dla pracowników Urzędu,
12) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem urządzeń lub budowli służących zapobieganiu lub zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt wykonanych na gruntach położonych w pasie drogi granicznej a także poza nim, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 388 i 1635);
13) zgłaszanie do Biura Informatyki wykrytych nieprawidłowości w funkcjonowaniu Radiowej Sieci Zarządzania Wojewody Mazowieckiego przez dyżurnych.

Tag

Załączniki

Powiadom znajomego