Oddział Rozwoju Infrastruktury Drogowej
- realizacja zadań związanych z udzielonymi dotacjami w ramach „Rządowego Programu na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej”, z wyłączeniem zadań zastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych Urzędu;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2023 r. poz. 1983 oraz z 2024 r. poz. 1473 i 1717), a w szczególności przez:
- prowadzenie działań związanych z naborem wniosków,
- formalną weryfikację złożonych wniosków o dofinansowanie,
- przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie zadań wyłonionych w ramach naboru,
- badanie i weryfikację dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków dofinansowania,
- przeprowadzanie kontroli poza miejscem realizacji dofinansowanych zadań,
- wspieranie działań Oddziału Projektów i Kontroli wydziału w zakresie prowadzenia kontroli na miejscu realizacji zadań objętych wyżej wymienionym dofinansowaniem;
- realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów, a w szczególności przez:
- przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie realizowanych zadań wyłonionych w ramach naboru zgodnie z programem,
- badanie i weryfikację dokumentów finansowych w celu stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa;
- wypełnianie obowiązków planistycznych i sprawozdawczych dotyczących realizowanych zadań.