realizacja zadań związanych z udzielaniem wsparcia finansowego na dofinansowanie zadań na podstawie programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+ 2022-2029”, z wyłączeniem kontroli na miejscu realizacji zadań, a w szczególności przez:
• prowadzenie działań związanych z naborem wniosków o dofinansowanie, w tym weryfikację złożonych wniosków,
• przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie zadań realizowanych w ramach programu,
• badanie i weryfikację dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków dofinansowania przyznanych beneficjentom w ramach programu,
• analizę danych przedstawionych w systemie Arachne w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia potencjalnej nieprawidłowości dotyczącej nadużyć finansowych, korupcji, konfliktu interesów oraz podwójnego finansowania w ramach zadań realizowanych przez beneficjentów,
• analizę danych przedstawionych w systemie Rejestr żłobków oraz wprowadzanie danych do modułu 2 systemu Rejestru żłobków w zakresie zawartych umów z beneficjentami,
• monitorowanie wywiązywania się beneficjentów z obowiązku corocznej sprawozdawczości z trwałości zrealizowanych zadań,
realizacja zadań związanych z wcześniejszymi edycjami resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 MALUCH+, w tym między innymi:
• monitorowanie wywiązywania się beneficjentów z obowiązku corocznej sprawozdawczości z trwałości zrealizowanych zadań,
• rozpatrywanie wniosków beneficjentów o zmiany w zakresie zrealizowanych zadań zachodzących w okresie trwałości zadań,
• prowadzenie listy podmiotów wykluczonych z dofinansowania w ramach programu „MALUCH+”,