Oddział Wdrażania Programu Maluch+
- realizacja zadań związanych z wdrażaniem „Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2022–2029”, z wyłączeniem kontroli na miejscu realizacji zadań, a w szczególności przez:
- prowadzenie działań związanych z naborem wniosków o dofinansowanie, w tym weryfikację złożonych wniosków i oświadczeń o przyjęciu dofinansowania,
- przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z ostatecznymi odbiorcami wsparcia na dofinansowanie zadań realizowanych w ramach programu,
- badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem oceny faktycznego wykorzystania środków dofinansowania przyznanych ostatecznym odbiorcom wsparcia w ramach programu,
- monitorowanie postępów i ciągłości zadań realizowanych przez ostatecznych odbiorców wsparcia,
- analizę danych przedstawionych w systemie Arachne w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia potencjalnej nieprawidłowości dotyczącej nadużyć finansowych, korupcji, konfliktu interesów oraz podwójnego finansowania w ramach zadań realizowanych przez ostatecznych odbiorców wsparcia, dofinansowywanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO),
- analizę danych przedstawionych w systemie Rejestr żłobków oraz wprowadzanie danych do modułu 2 systemu Rejestru żłobków w zakresie zawartych umów z ostatecznymi odbiorcami wsparcia,
- monitorowanie wywiązywania się ostatecznych odbiorców wsparcia z obowiązku sprawozdawczości i trwałości zrealizowanych zadań,
- analizę wyników kontroli w obszarze programu, w szczególności w zakresie kontroli przeprowadzonych u ostatecznych odbiorców wsparcia w województwie mazowieckim;
- realizacja zadań związanych z wcześniejszymi edycjami resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 MALUCH+, w tym między innymi:
- monitorowanie wywiązywania się beneficjentów z obowiązku corocznej sprawozdawczości z trwałości zrealizowanych zadań,
- rozpatrywanie wniosków beneficjentów o zmiany w zakresie zrealizowanych zadań zachodzące w okresie trwałości zadań;
- prowadzenie listy podmiotów wykluczonych z dofinansowania w ramach programu MALUCH+ i zgłaszanie nieprawidłowości stwierdzonych w związku z realizacją programu;
- wypełnianie obowiązków planistycznych i sprawozdawczych dotyczących realizowanych zadań;
- wspieranie działań wydziału w prowadzonych kontrolach.