Wydział Zdrowia
Sekretariat
- oddział doskonalenia kadr medycznych - WZ-I,
- oddział organizacji ochrony zdrowia - WZ-II,
- oddział statystki medycznej - WZ-V,
- oddział organizacyjno-finansowy - WZ-VII,
Do zakresu działania Wydziału Zdrowia należy, w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych ze specjalizacjami dla lekarzy, lekarzy dentystów
i magistrów (diagnostów laboratoryjnych, farmaceutów, fizjoterapeutów oraz
w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia);
2) realizacja zadań dotyczących funkcjonowania konsultantów wojewódzkich;
3) nadzór nad lecznictwem uzdrowiskowym prowadzonym na terenie województwa;
4) prowadzenie rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
5) prowadzenie postępowań w sprawie nakładania kar pieniężnych, w drodze decyzji administracyjnych, na podmioty wykonujące działalność leczniczą nieprzestrzegające procedur określonych w przepisach o działalności leczniczej;
6) prowadzenie postępowań w sprawie nakładania kar pieniężnych, w drodze decyzji administracyjnych, na podmioty wykonujące działalność leczniczą zbywające produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyroby medyczne niezgodnie z ustawą - Prawo farmaceutyczne;
7) prowadzenie postępowań w sprawach czasowego zaprzestania działalności leczniczej całkowicie lub częściowo podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą
w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne;
8) prowadzenie postępowań w sprawie nakładania kar pieniężnych za niedopełnienia obowiązków dotyczących postępowania z dokumentacją medyczną po zaprzestaniu wykonywania działalności leczniczej;
9) prowadzenie ewidencji i współpraca z przedstawicielami Wojewody w radach społecznych działających przy podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami;
10) opiniowanie uchwał samorządu terytorialnego dotyczących świadczeń zdrowotnych;
11) prowadzenie spraw związanych z oceną potrzeb zdrowotnych, o których mowa
w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
12) wydawanie opinii dotyczących zgodności programów polityki zdrowotnej z priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej oraz zgodności z celami operacyjnymi Narodowego Programu Zdrowia;
13) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków rady oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia;
14) obsługa organizacyjna Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych Województwa Mazowieckiego;
15) prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem przez Wojewodę psychologa przeprowadzającego badania psychologiczne w trybie odwołania podmiotów ubiegających się o lub posiadających prawo do wykonywania lub kierowania działalnością gospodarczą albo bezpośrednio zatrudnionych przy wytwarzaniu
i obrocie materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami
o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym;
16) prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem przez Wojewodę psychologa uprawnionego do rozpatrywania odwołań od orzeczeń lekarskich lub psychologicznych stwierdzających istnienie lub brak przeciwwskazań dla osób ubiegających się o lub posiadających pozwolenie na nabywanie oraz przechowywanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego;
17) prowadzenie spraw zleconych wojewodom związanych z przyznawaniem podmiotom środków z budżetu państwa na zadania związane z ochroną zdrowia;
18) realizacja programu badań statystycznych statystyki publicznej w dziale 1.29 Zdrowie
i ochrona zdrowia;
19) gromadzenie kwartalnych sprawozdań finansowych z publicznych zakładów opieki zdrowotnej, jednostek budżetowych, dla których organem tworzącym jest Wojewoda,
i spółek kapitałowych utworzonych przez Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
20) opracowywanie analiz, raportów i informatorów statystycznych obejmujących dane z zakresu ochrony zdrowia w województwie,
21) monitorowania sytuacji w szpitalach funkcjonujących na terenie województwa
w zakresie występowania w szczególności sporów zbiorowych, akcji protestacyjnych lub strajkowych;
22) prowadzenie spraw związanych z realizacją Narodowego Programu Zdrowia;
23) prowadzenie spraw związanych z realizacją „Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i Zwalczania AIDS”;
24) prowadzenie spraw związanych z realizacją programu „Regionalne Partnerstwo
dla Transplantacji w Województwie Mazowieckim”;
25) prowadzenie spraw dotyczących programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
26) prowadzenie spraw związanych z realizacją programów i działań w zakresie zdrowia publicznego, w tym w zakresie opieki nad matką i dzieckiem;
27) współpraca z jednostkami, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze ochrony zdrowia;
28) prowadzenie spraw dotyczących kursów w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy;
29) monitorowanie opieki zdrowotnej nad uczniami;
30) powołanie lekarzy i lekarzy dentystów do stwierdzania zgonów osób podejrzanych
o zakażenie wirusem choroby zakaźnej lub nim zakażonych poza szpitalem;
31) wydawanie poleceń obowiązujących wszystkie organy administracji rządowej działające w województwie, państwowe osoby prawne, organy samorządu terytorialnego, samorządowe osoby prawne oraz samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej w związku z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym;
32) kierowanie do pracy przy zwalczaniu epidemii personelu medycznego;
33) zawieranie porozumień z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na świadczenia opieki zdrowotnej w związku z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym, zawieranie umów z przedsiębiorcami na wykonywanie zadań w związku
z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym, zawieranie dodatkowych umów na finansowanie zadań zespołów ratownictwa medycznego oraz transportu sanitarnego;
34) prowadzenie rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne z terenu województwa, w tym przygotowywanie decyzji administracyjnych o wpisaniu jednostki do systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne lub jej wykreśleniu.
Informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Wojewoda Mazowiecki z siedzibą przy pl. Bankowym 3/5 w Warszawie.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) - kontakt: iod@mazowieckie.pl lub listownie: Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa.
- Przetwarzamy Państwa dane osobowe wyłącznie w celu wykonania zadań Administratora, które wynikają z przepisów prawa oraz zadań realizowanych w interesie publicznym.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do prowadzenia sprawy w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.
- Odbiorcami Państwa danych mogą być tylko instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych na podstawie zawartej umowy.
- Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia i wniesienia sprzeciwu.
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Mogą to Państwo zrobić, jeśli uznają, że przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów prawa.
- Jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej nam zgody, mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem).
- Dane osobowe przechowujemy przez okres niezbędny do wykonania zadań Administratora oraz realizacji obowiązku archiwizacyjnego, które wynikają z przepisów prawa.
[Podstawa prawna: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016)]