Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie


pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa


tel. 22 695 69 95
faks 22 695 66 87
ESP /t6j4ljd68r/skrytka


info@mazowieckie.pl


NIP 525-100-88-75
REGON 013272620

Godziny urzędowania:
od 8:00 do 16:00
od poniedziałku do piątku

Wydział Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego (WCR)

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Sekretariat
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
wejście F (al. Solidarności), piętro II, pokój 638

tel. 22 695 60 82
fax 22 695 65 25
wcr@mazowieckie.pl

Godziny pracy:
8:00 - 16:00 / od poniedziałku do piątku

Zastępca Dyrektora Wydziału

Katarzyna Harmata

tel. 22 695 60 82
fax 22 695 65 25
kharmata@mazowieckie.pl

 

W skład Wydziału Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego wchodzą następujące oddziały:

  1. Oddział Certyfikacji i Funduszy Europejskich (WCR-I)
  2. Oddział Rozwoju Regionalnego (WCR-II)
  3. Samodzielne Stanowisko do spraw Obsługi Sekretariatu (WCR-III)



Do zakresu działania Wydziału Certyfikacji i Rozwoju Regionalnego należy w szczególności:



Oddział Certyfikacji i Funduszy Europejskich

  1. weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność otrzymanych od IZ RPO WM, sporządzanie poświadczenia Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji do Instytucji Certyfikującej;
  2. wnioskowanie do IC o wstrzymanie procesu certyfikacji w stosunku do RPO WM;
  3. gromadzenie, analiza informacji i raportów o nieprawidłowościach w zakresie wydatków w ramach RPO WM oraz przekazywanie do IC informacji o nieprawidłowościach;
  4. analizowanie sprawozdań z realizacji RPO WM w celu monitorowania postępu jego realizacji;
  5. analizowanie wyników kontroli prowadzonych przez IZ RPO WM oraz wyników kontroli i audytów prowadzonych przez IA, NIK i inne uprawnione instytucje w ramach RPO WM w celu prawidłowej certyfikacji wydatków;
  6. pozyskiwanie oraz analiza kart kontroli projektów i wyników kontroli krzyżowych w oparciu o KSI (SIMIK 07-13) ;
  7. okresowa aktualizacja Instrukcji Wykonawczej IPOC oraz prowadzenie Rejestru odstępstw od procedur;
  8. sporządzanie rocznego planu kontroli IPOC oraz przeprowadzanie kontroli w IZ RPO WM lub w instytucjach jej podległych, sporządzanie informacji pokontrolnych, monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;
  9. weryfikacja ewidencji kwot podlegających procedurze odzyskiwania i kwot wycofanych;
  10. pełnienie funkcji administratora merytorycznego oraz obsługa KSI (SIMIK 07-13) w celu zapewnienia skutecznego i zgodnego z przepisami wykorzystania funduszy strukturalnych;
  11. gromadzenie i analiza informacji i dokumentów dotyczących systemu zarządzania i kontroli w ramach RPO WM, w tym:
    • analiza informacji kwartalnych od IZ z realizacji RPO WM,
    • monitorowanie aktualizacji wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego i zmian w przepisach Komisji Europejskiej,
    • analiza zmian do instrukcji wykonawczej IZ RPO WM,
    • przeprowadzanie analizy Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPO WM,
  12. weryfikacja zmian rocznego planu kontroli IZ RPO WM;
  13. wspieranie działań wydziałów Urzędu i rządowej administracji zespolonej w województwie, w zakresie możliwości wykorzystania środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych;
  14. prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów dofinansowanych z budżetu środków europejskich w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2014-2020;
  15. opiniowanie strategii, planów i programów rozwojowych kraju i województwa, programów operacyjnych, programów współpracy terytorialnej i innych dokumentów dotyczących polityki rozwoju kraju i regionu w perspektywie wieloletniej;
  16. reprezentowanie IPOC w pracach Komitetu Monitorującego RPO WM 2007-2013;
  17. reprezentowanie Wojewody w pracach Komitetu Monitorującego RPO WM 2014-2020;
  18. przechowywanie dokumentów związnych z realizowanymi zadaniami i przygotowanie ich do archiwizacji oraz digitalizacja danych gromadzonych przez oddział.




Oddział Rozwoju Regionalnego

  1. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji na dofinansowanie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji w ramach PRGiPID oraz organizacja prac Komisji oceniającej wnioski w ramach wskazanego Programu, w tym:
    • prowadzenie działań związanych z naborem wniosków na kolejne okresy realizacji programu oraz obsługa wojewódzkiej komisji oceniającej wnioski złożone przez gminy i powiaty województwa,
    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie projektów realizowanych w ramach PRGiPID,
    • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
    • przeprowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  2. przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów zrealizowanych w ramach NPPDL;
  3. realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie projektów ze środków rezerwy ogólnej lub rezerw celowych budżetu państwa oraz innych zadań, zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad prowadzenia polityki rozwoju, w tym:
    • przygotowywanie, analiza i kompletowanie dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosków o uruchomienie środków budżetu państwa na realizację zadań lub projektów jednostek z terenu województwa mazowieckiego,
    • przygotowywanie umów oraz aneksów zawieranych z beneficjentami na finansowanie realizowanych projektów,
    • badanie i weryfikacja dokumentów finansowych celem stwierdzenia faktycznego wykorzystania środków budżetu państwa,
    • przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów;
  4. wykonywanie zadań związanych z pełnieniem roli Instytucji Pośredniczącej w zakresie zamykania ZPORR oraz Programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina Interreg IIIA/Tacis CBC, w tym:
    • archiwizacja dokumentów związanych z wdrażaniem ZPORR oraz Interreg, przechowywanie zabezpieczeń wnoszonych przez beneficjentów przez okres wymagany umową o dofinansowanie, a następnie zwrot tych zabezpieczeń,
    • realizacja zadań Instytucji Pośredniczącej dla ZPORR wynikających z „Systemu informowania o nieprawidłowościach w zakresie wykorzystania funduszy strukturalnych”, w tym sporządzanie dla Instytucji Zarządzającej kwartalnych raportów o nieprawidłowościach w wykorzystaniu środków unijnych stwierdzonych w projektach kontrolowanych przez Instytucję Pośredniczącą dla ZPORR oraz Instytucję Wdrażającą (MJWPU),
    • nadzór i współpraca z Instytucją Wdrażającą w zakresie odzyskiwania od beneficjentów nieprawidłowo wykorzystanego lub pobranego dofinansowania w ramach ZPORR,
    • prowadzenie ewidencji kwot podlegających procedurze odzyskiwania (rejestr dłużników) w zakresie spraw prowadzonych przez Instytucję Pośredniczącą dla ZPORR,
    • sporządzanie kwartalnych sprawozdań: dla Instytucji Zarządzającej z procesu odzyskiwania od beneficjentów ZPORR nieprawidłowo wykorzystanego lub pobranego dofinansowania oraz dla Instytucji Płatniczej o terminach wpływu i kwotach środków odzyskanych przez Instytucję Pośredniczącą oraz Instytucją Wdrażającą;
  5. przechowywanie dokumentów związanych z realizowanymi zadaniami i przygotowanie ich do archiwizacji oraz digitalizacja danych gromadzonych przez oddział.

Tag

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij